České firmy dnes oslavily Světový den vody

22/03/2016

K dnešním oslavám Světového dne vody, který v roce 1992 vyhlásila OSN, se letos poprvé připojily i české firmy sdružené v rámci projektu Český Goodwill.

„Připomínáme si tento významný den v rámci projektu Český Goodwill a Klubu Partner Český Goodwill (KPCG), neboť jsme přesvědčeni, že úcta k životnímu prostředí, přírodním zdrojům a vodě obzvláště, patří k odpovědnému přístupu k životu i podnikání,“ vysvětlila Lenka Hlavatá, ředitelka české poradenské skupiny HPCG, proč na platformě KPCG iniciovala společný workshop firem, které se dosud zúčastnily projektu Český Goodwill – ocenění pro podnikatele a společnosti, kterých si lidé váží.

„V naší firmě šetříme vodu cíleně, například tím, že používáme perlátor*,“ uvedl Radek Staňka, ředitel společnosti ISNO IT, která se navíc zabývá efektivním odpadovým hospodářstvím. Jiný způsob ochrany vody volí společnost Bamboolik: „Podporujeme a snažíme se propagovat ekologické prací prostředky, bez použití nadbytečné chemie,“ řekla Radka Martínková, spolumajitelka firmy, která se jako výrobce látkových plen může jevit jako někdo, kdo spotřebu vody primárně ovlivňuje negativně.

„Praní jako takové však problémem není, neboť voda z praní se do systému vrátí, jde tedy o koloběh. Co se snažíme ovlivnit, je to, aby se voda vracela zpět nejedovatá,“ dodala Martínková s tím, že v tomto duchu také bude její firma u příležitosti Světového dne vody vzdělávat své zákazníky.

Ani pitná voda z kohoutku není samozřejmostí v celém světě a měli bychom si této vymoženosti vážit.

Mottem Světového dne vody 2016 je „Voda a pracovní místa“ (Water and Jobs). Proto workshop KPCG směřuje na pracoviště ve firmách a zúčastní se jej všichni zaměstnanci. Ve společnosti ISNO IT přišli se zajímavým projektem: „Každý zaměstnanec si ve středu přinese kanystr s dešťovou vodou. 22. března se u nás nebude splachovat pitnou vodou,“ vysvětlil ředitel firmy Radek Staňka.

„Voda je strategicky důležitá surovina a každý můžeme přispět k její ochraně. Vážení čeští podnikatelé, které sdružujeme pod hlavičkou projektu Český Goodwill, navíc mohou motivovat také své zaměstnance a širší okolí své firmy,“ uzavřela Lenka Hlavatá s dobrým pocitem z toho, že se oslovené firmy do workshopu zapojily, aby šly příkladem.

Zdroj: HPCG

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů