Česko jako destinační značka. Nová kampaň láká turisty

24/04/2014

O nové kampani na Česko, jejímž prostřednictvím agentura CzechTourism láká zahraniční turisty k návštěvě a objevování krás naší vlasti, jste pravděpodobně v uplynulých dnech již četli. Tato reklamní kampaň je pozitivním příkladem přínosu analýzy zákázníka pro efektivní komunikaci hodnot značky, a to nejen v případě budování destinační značky. Pojďme se tedy na jednotlivé aspekty podívat podrobněji.

Cílem reklamní kampaně na Česko je zvýšit zájem zahraničních turistů o destinační značku, která nabízí nezapomenutelné zážitky a je místem, kde si každý přijde na své. Zároveň se snaží zažité stereotypní představy o "šedé, nudné a postkomunistické" zemi přeměnit na příjemné asociace spojené s národními hodnotami, které odrážejí moderní trendy. Vychází přitom ze statistických zjištění a důkladné analýzy zákazníka - zahraničního návštěvníka.

Přísloví Jiný kraj, jiný mrav dává tušit, že turisté z různých zemí mají jiné potřeby a očekávání. Podle vyjádření zástupců agentury CzechTourism průzkumy ukazují, že například návštěvníci z asijských zemí oceňují zejména magickou atmosféru českých měst, ruské turisty láká nakupování a wellness aktivity, zatímco třeba Němci upřednostňují aktivní trávení volného času a gastroturistiku. Silně nábožensky založeným Jihoameričanům pak Česká republika může nabídnout celou řadu sakrálních pamětihodností a poutních míst.

Tato zjištění lze pak využít pro efektivní komunikaci hodnot destinační značky Česko. Výsledkem je série diferencovaných spotů, které účinně osloví jednotlivé cílové skupiny s nabídkou přesně odpovídající jejich konkrétním potřebám. Spoty se přitom nesoustředí pouze na Prahu, která tradičně patří mezi nejnavštěvovanější destinace, ale komunikují také atraktivity z dalších koutů České republiky. Účinky kampaně se jistě brzy promítnou do výkonu incomingového turistického ruchu zvýšeným počtem zahraničních turistů, kteří do Česka zamíří.

Bližší podrobnosti a spoty k nové kampani na Česko přinesl například server Aktuálně.cz

Zdroj: HPCG 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů