Palírna U Zeleného stromu a.s.
Boris Rajdl
Ročník 2021
Představení nominované firmy
Palírna U Zeleného stromu je nejstarší palírnou v Evropě. Její příběh se píše od roku 1518, kdy Vilém z Pernštejna udělil právovárečné výsady jednatřiceti majitelům domů města Prostějova. Mezi nim byl i majitel domu U Zeleného stromu hajný Jež ze Seloutek. Již od prvopočátku se zde vařilo hlavně pivo a také pálenky. Na přelomu 16. a 17. století se pálenky rozšířily i za hranice a z Prostějova se stalo město s nejlepší kořalkou.
Zatěžkávací zkouškou pro město Prostějov i Palírnu byl nejničivější požár roku 1697, kdy díky obětavosti místních obyvatelů se podařilo zachránit Palírnu. Díky důvtipu a umu českých podnikatelů se podařilo vybudovat základy palírny, která dosud úspěšně funguje. Michal Štorch v roce 1735 vymyslel základní receptury a Jakub Vojáček v polovině 19 stol. vylepšil technologii destilace a zrání lihovin v dřevěných sudech.
V roce 2017 se firma vrátila k původnímu názvu Palírna U Zeleného stromu, a navázala tak na tradici a historii palírnictví v Prostějově, která již trvá více než 500 let. Dnes je firma ryze českou společností s globální působností. Do výrobního portfolia firmy patří tradiční české značky jako Stará žitná myslivecká, Hanácká vodka, Blend 42 Vodka, Vaječný sen, Klášterní tajemství, Starorežná, a prémiové ovocné destiláty Palírna U Zeleného stromu a další značky a produkty, kterých je celkem více než stovka. Nejnovějším produktem je rum Heffron.
Objemem výroby 120 tisíc hektolitrů ročně se společnost celkově řadí na druhé místo na trhu v České republice, a zároveň je největším ryze českým výrobcem lihovin. S výrobky Palírny U Zeleného stromu se lze setkat v dalších dvaceti zemích pěti světových kontinentů.
Příběhy tvoří značku – již 500 let.
3 otázky pro nominovanou osobu
Jaké máte plány do dalších 500 let?
Ukázat, že český um, důvtip a tradice mají ohromnou hodnotu a potenciál. Přesvědčit zákazníky i spotřebitele, že české značky s tradicí jsou trvalou hodnotou a stojí za to s nimi žít a ztotožnit se. Naučit konzumenty, aby pili méně alkoholu a spíše si jej uměli vychutnat.
Jakou vlastnost považujete za svoji nejsilnější stránku?
Touha a houževnatost splnit si svoje sny. Nacházet stále nová řešení.
Kterou z Vašich vlastností naopak dle Vašeho názoru nese Vaše okolí s nejmenší libostí?
Netrpělivost a tlak na rychlost nacházet a realizovat řešení. A trošku kontrolovaný chaos ;-).
Odpovídal Boris Rajdl, marketingový ředitel
Důvod nominace
PALÍRNA U ZELENÉHO STROMU funguje již od roku 1518 a je nejstarší palírnou v Evropě pokračující v prostějovské tradici a využívající znalostí a zkušeností získaných za téměř 500 let výroby lihovin. Zná dobře trendy chování spotřebitelů a příležitosti konzumace alkoholických nápojů. Přináší radost všem a po celém světě naplňujeme potřeby a hodnoty životního stylu konzumentů. Boris Rajdl je marketingový ředitel PALÍRNY U ZELENÉHO STROMU. Je příkladem manažera, který firmu plně podporuje, váží si jí i jejich zákazníků a je velmi precizní ve všem, co dělá. To se odráží i do kvality výsledných produktů. Nominuji jej za důvtip, důslednost a osobní příklad, kterým naplňuje hodnoty společnosti: opravdová loajalita – opravdová odbornost – opravdová profesionalita – opravdová tvořivost.
Nominační kategorie
Nominoval/a:
obchodní partner