12 let oceňujeme firmy, kterých si lidé váží
Vy jste nominovali, vy rozhodnete!
Hlasujte a vyberte Osobnost Český Goodwill 2024
STEM/MARK, a.s. – Jan TUČEK
Ročník 2016
Představení nominované firmy
STEM/MARK je přední česká výzkumná agentura, která vznikla v roce 1994. Společnost se podílí na všech „národních mediálních výzkumech“ o sledovanosti televize (tzv. Peoplemetry), čtenosti tisku (Mediaprojekt), poslechovosti rádia (Radioprojekt),… Mimo to zajišťuje významné výzkumy v cestovním ruchu či finančnictví. Často je možné se s výsledky její práce setkat v předvolebních studiích České televize.
Výzkumy v různých oblastech veřejného mínění či trhu se snažíme pomáhat k rozvoji společnosti a růstu našich klientů.
Mimo kmenových zaměstnanců dává STEM/MARK práci i více než tisíci tazatelů po celé České republice a stovkám operátorů ve 2 call centrech. Je také jednou z „matek“ Českého (a Slovenského) národního panelu, ve kterém je více než 70 tisíc respondentů.
Po celou dobu existence je hlavním krédem firmy dělat poctivé řemeslo tak, aby to všechny bavilo. I proto jsme se pokusili STEM/MARK budovat jako „svobodnou firmu“. V neposlední řadě se snaží myslet i na druhé – jsme zapojeni ve spoustě charitativních projektů.
Firma sídlí v kraji Hlavní město Praha
Marketingový výzkum je dialog.
3 otázky pro nominovanou osobu
Odpovídá Jan TUČEK, ředitel firmy STEM/MARK
Jaké byly Vaše pocity, když jste o Vaší nominaci na ocenění Český Goodwill dozvěděl/a?
Určitě radost; a vlastně i pýcha. Radost z toho, že si naší práce někdo všiml a pýcha na to, co se nám ve STEM/MARK podařilo.
Proč jste se rozhodl/a Vaši nominaci na ocenění Český Goodwill přijmout?
Slovo Goodwill velmi těžké doslova přeložit, ale význam tohoto slova (přízeň, reputace, dobrá vůle, ochota) je přesně to, o co se ve STEM/MARK snažíme a co je pro dobrý pocit z práce manažera stejně důležité, jako ekonomické výsledky.
Jaký je Váš nejčastější projev dobré vůle?
Především je to odpovědný a přátelský vztah k zaměstnancům a klientům. STEM/MARK je jedním z členů Klubu Transparency International.
Mimoto jsme již mnoho let velmi aktivní na poli dárcovství a pravidelného sponzoringu. Do filantropie se pokoušíme prostřednictvím S/M zapojit naše respondenty i klienty. Snažíme se je „postrkovat“ k dobrým skutkům naším příkladem. STEM/MARK podporuje např. hospic Cesta domů, Pomocné tlapky, Pediatrické oddělení FN Bulovka, Lékaře bez hranic, Člověka v tísni, Adru – nejenom finančními částkami, ale i formou jinou (např. hrazením nákladů na výchovu psů, nákupem vybavení či pokrytím konkrétních mzdových nákladů). Za posledních 10 let jsme takto přispěli částkou vyšší než 4 M Kč.
Seznamte se s Janem Tučkem blíže na videu, které se Vám spustí po kliknutí na obrázek (otevře se v novém okně).
Důvod nominace
Renomovaná agentura STEM/MARK, člen sdružení SIMAR, se v roce 2016 zaměřila na lidi v předdůchodovém a nastupujícím důchodovém věku a na vyvracení různých mýtů a stereotypů spojovaných se seniory zejména pak jejich bonitou. Výzkumem v panelu Dialog např. zjistila, že zajištěných a velmi dobře zajištěných je v generaci 55-74 let, přes 40%! Výsledky obecně ukazují, že se jedná o velmi zajímavou a perspektivní cílovou skupinu v mnoha oblastech, kde to často příliš nečekáme – online nakupování, využívání nových technologií, důrazu na kvalitu zboží, ale třeba i cestování. O svá zjištění se podělila s marketéry jak publikační činností, tak skrze přednášky a odborné snídaně. Výrazným způsobem tak proměnila aktuální povědomí marketérů o lidech v předdůchodovém věku a v konečném důsledku zvyšuje jejich relevanci nejen na spotřebním trhu, ale třeba i na trhu finančních produktů i trhu práce.
Nominační kategorie
Nominoval/a:
obchodní partner