"Motivuji zaměstnanci k práci v týmu," říká Otakar Moťka

07/12/2015

Naslouchání, otevřenost a upřímný zájem, tak by se dala shrnout nejdůležitější doporučení Otakara Moťky pro to, aby se člověk stal váženým šéfem, který se těší respektu u svých zaměstnanců.

Majitel sázavských skláren Kavalierglass, vítěz kategorie Tradice Českého Goodwillu 2014, je uvedl v rozhovoru pro rádio ZET, který vznikl ve spolupráci s oceněním Český Goodwill. Celý rozhovor si můžete poslechnout zde.

Na ocenění Český Goodwill 2014 Vás nominoval jeden z Vašich obchodních partnerů, který si Vás váží a oceňujete Vaši práci mimo jiné i proto, že významně přispíváte k zaměstnanosti v regionu a mezi svými zaměstnanci se těšíte respektu. Čím to je, nebo čemu to přičítáte, že Vás zaměstnanci respektují?

Přičítám to tomu, že jim naslouchám. Snažím se jim naslouchat. Veškeré problémy a rozvojové projekty, které v podniku řešíme, samozřejmě musí vycházet ode mě. Ale je to kolektivní práce a stále se jim snažím vštěpovat do hlavy, že musíme pracovat jako kolektiv. V Česku je to stále problém, že lidé neumějí pracovat v kolektivu.

Takže se zaměstnance snažím motivovat k tomu, abychom pracovali v kolektivu, aby oni přinášeli svoje nápady, které je potřeba podrobit určitému zkoumání, a potom společně nastoupit do nějakého cíle.

Já bych chtěl při této otázce vyzdvihnout kádr mých spolupracovníků ve sklárnách Kavalier, jsou to skvělí lidé, kteří jsou schopní realizovat obrovské věci. A myslím si, že v posledních šesti letech se udělaly takové změny, které jsou právě přínosem zaměstnancům. Protože já jako jednotlivec mohu samozřejmě přicházet s vizemi, ale jsem tak malý v té obrovské mase spolupracovníků, tisíc osm set lidí, že oni vlastně všechno musí udělat.

Jak byste zhodnotil firemní kulturu ve Vaší společnosti? Jakým způsobem u vás probíhá firemní komunikace nebo sdílení hodnot, cílů nebo vizí s Vašimi zaměstnanci?

V takovéto velké firmě musí probíhat klasická subordinace, bez toho by to v žádném případě nešlo. I tak se snažím nepracovat pouze s užším managementem, ale x-krát za rok pořádám širší porady, kterých se zúčastňuje i nižší management.

Jsem otevřen prosbám a podnětům, které přinášejí zaměstnanci i dělníci, a stále se snažím, abych prorůstal tím organismem, kterým sklárna bez nadsázky je, a dělníci mě vidí řešit problémy přímo na místě. Je to tedy taková otevřená atmosféra, není to jen o tom, že vlastník nebo nejvyšší šéf přijde a sedí v kanceláři. Prostě je to tak, že mám evidentní zájem o ten provoz.

Zdroj: Magazín KPCG

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů