CzechInno, z.s.p.o
Ročník 2015
Představení nominované firmy
CzechInno je neziskovým zájmovým sdružením právnických osob založeným v r. 2011 k podpoře českého inovačního a inovativního podnikání. Je již tradičním vyhlašovatelem a organizátorem soutěže Vizionáři, která se koná v r. 2015 již pátým rokem a jejímž cílem je každoročně oceňovat inovativní počiny v českém podnikání s významným technologickým, ekonomickým či společenským přínosem. Tato soutěž si klade za cíl formou nalezení, ocenění a medializace inovativních počinů napomoci českým podnikatelům – Vizionářům – v jejich zviditelnění a zvýšení povědomí veřejnosti o aktivitách konkrétní firmy i českého podnikání tak, aby Češi byli náležitě hrdí na svou podnikatelskou vynalézavost. Projekt Vizionáři při své realizaci propojuje sféru podnikatelskou (partnery a účastníky projektu), státní a akademickou (partnery projektu a členy odborné poroty) s odbornou i širokou veřejností prostřednictvím médií (mediálních partnerů projektu). Cílem projektu není udílet hmotné ceny, ale zejména zajistit oceněným Vizionářům publicitu pro jejich podnikání.
Druhým z velkých projektů sdružení je přehlídka kontaktů a informací pro úspěšný export a mezinárodní obchodní spolupráci s názvem Festival Exportu CZ. V rámci projektu byly v roce 2015 již třetím rokem jedinečným způsobem propojeny (v jeden čas a na jednom místě) relevantní instituce a organizace na podporu exportu a mezinárodní obchodní spolupráce (partneři, přednášející a vystavovatelé na Festivalu) s českými i zahraničními firmami (vystavovatelé a účastníci na Festivalu) s cílem navázat efektivní obchodní partnerství mezi českými firmami a jejich protějšky z netradičních obchodních destinací – tj. zejména atraktivních, převážně mimoevropských, teritorií. Akce si neklade ambici být konferencí ani veletrhem – jde o Festival, na kterém se formou přednášek, expozic i účasti v zajímavém doprovodném programu tvořeném výstavami umění a ochutnávkami tradičních teritoriálních gastronomických specialit prezentují zúčastněné subjekty s cílem navázat co nejužitečnější vzájemnou spolupráci. Současně dochází k popularizaci kultury, včetně kultury podnikatelské, zúčastněných zemí v ČR. Festivalu se v roce 2015 zúčastnilo téměř 800 participantů z 35 zemí celého světa.
V roce 2015 zahajuje sdružení CzechInno realizaci nového projektu s názvem Smart Business Festival - Festival chytrého podnikání. Jako první velký český podnikatelský festival a networkingové setkání si klade Smart Business Festival za cíl prezentovat svým účastníkům chytrá řešení v oblastech jako jsou úspory režijních nákladů, nové přístupy k marketingu, digitální řešení pro firmy, logistika, poradenství a služby s podtitulem „Podnikejte s námi chytře“. Festival opět propojí přednáškovou a expoziční část a zaměří se tentokrát na prezentaci „smart řešení“ v rámci středoevropského regionu s cílem obohatit české podnikatele o nápady, zkušenosti a kontakty, které významně napomohou zefektivnění jejich podnikání.
Všechny projekty sdružení CzechInno jsou neziskové a jakékoli vstupné či zápisné je vždy pouze symbolické. CzechInno si tak klade ve své činnosti za cíl zejména podpořit české inovační podnikání a vdechnout mu novou energii získanou ze sdílení nápadů, zkušeností a kontaktů.
Firma sídlí v kraji Hlavní město Praha
„Ukážeme, že české firmy mezi sebou mají své vizionáře!“ (Vizionáři) „Pojďte s námi navštívit cizí kraje v Praze!“ (Festival Exportu CZ) „Udělejte s námi smart byznys!“ (Smart Business Festival)
3 otázky pro nominovanou osobu
Odpovídá David Kratochvíl, předseda řídicí rady sdružení CzechInno
Jaké byly Vaše pocity, když jste o Vaší nominaci na ocenění ČESKÝ GOODWILL dozvěděl?
Měl jsem radost, že si aktivit CzechInna a jejich jedinečnosti někdo všiml – snažíme se vycházet vstříc potřebám firem a jejich stížnostem na to, že státní správa pro ně dělá málo a soukromé subjekty si pak za to, co pro ně dělají, nechávají draze zaplatit. CzechInno se ve svých projektech snaží pokrýt potřeby firem v oblasti propojování relevantních kontaktů a prezentace důležitých aktuálních informací tak, aby z těchto aktivit měly všechny firmy maximální prospěch a současně aby jejich finanční (ale i časová!) investice byly co nejmenší.
Proč jste se rozhodl Vaši nominaci na ocenění ČESKÝ GOODWILL přijmout?
A proč ne? :-)
Jaký je Váš nejčastější projev dobré vůle?
Programově v našem týmu šířím dobrou náladu :-)
Důvod nominace
V červnu 2015 jsem se zúčastnil akce Festival Exportu CZ, kterou pořádalo sdružení CzechInno. Jde o ojedinělou akci na podporu českého podnikání a spolupráce s dalekými zeměmi, ke kterým se malý český podnikatel nemá šanci běžně dostat. Na akci bylo možné nejen potkat potenciální partnery z více než 30 zemí světa, ale i navázat s nimi efektivní partnerství v organizovaných B2B setkáních. Sdružení CzechInno si vážím proto, že tuto akci v neziskovém režimu letos již potřetí uspořádalo a proto, že české inovativní podnikání podporuje dlouhodobě i v rámci svého projektu Vizionáři, za jehož historii bylo oceněno již několik desítek subjektů a inovativních počinů s významným společenským, ekonomickým nebo technologickým přínosem.
Nominační kategorie
Nominoval/a:
obchodní partner