Český Goodwill klade důraz na regiony

05/06/2016

Ocenění Český Goodwill má celorepublikový zásah s důrazem na regiony. O tom, kdo bude oceněn za svůj odpovědný přístup k podnikání, přitom rozhoduje především veřejnost.

Kampaň každého ročníku ocenění Český Goodwill, při které organizátor oslovuje veřejnost, má celostátní pokrytí. "Snažíme se promlouvat ke každému člověku individuálně, aby se zamyslel na okamžik pozitivně a uvážil, zda ve svém okolí nezná firmu, které si váží," vysvětluje princip manažerka projektu Markéta Nová s tím, že důvody mohou být rozdílné pro každého a záleží čistě na osobních prioritách a morálních hodnotách nominujících.

Zdá se však, že v různých koutech republiky jsou lidé různě aktivní. Tento přístup se promítá také do nominací a míst, odkud přicházejí. Například z Ústeckého kraje v loňském roce nepřišla žádná platná nominace. O rok dříve, tedy v roce 2014, se ocenění Český Goodwill dočkaly hned dvě firmy z Ústeckého kraje, naopak nejméně zastoupené byly kraje Pardubický a Jihomoravský, když se z každého projektu zúčastnilo shodně po jedné firmě.

Důkazem toho, že každý ročník ocenění Český Goodwill je unikátní, je právě Jihomoravský kraj. I přes nepříliš výrazný výsledek v roce 20104 naopak v loňském roce patřil s destíkou platných nominací do top 3 krajů s nejvyšším podílem na nominacích. Na druhé příčce se v roce 2015 umístil kraj Středočeský s 15 platnými nominacemi, který si v porovnání s předchozím ročníkem polepšil téměř o 100 %. V roce 2014 se projektu zúčastnilo 8 firem ze Středočeského kraje.

Největší podíl na nominacích drží tradičně Hlavní město Praha

Žebříček největšího podílu na nominacích tradičně vede Hlavní město Praha. V loňském roce odsud z celkového počtu 88 platně došlých nominací bylo nominováno 31 firem, o rok dříve se projektu zúčastnilo 16 pražských firem.

"Tato statistika vzniká na základě umístění sídla nominované firmy. Mezi 'pražské' firmy se tak počítají i pobočky společností, které působí v jiných krajích České republiky," objasňuje výrazný náskok kraje Hlavní město Praha v podílu na nominacích Markéta Nová. Důležitý podle ní je především přístup veřejnosti: "Na veřejnosti, tedy na každém z nás individuálně, záleží, kterých firem si váží natolik, aby jim své uznání vyjádřila veřejně nominací na ocenění Český Goodwill. Těšíme se, že letošní ročník zamíchá pořadím a třeba na první příčku vyzdvihne jiný kraj. Například ten, ve kterém se nejlépe žije, nebo který je nejlepším místem pro podnikání."

Protože důraz na regiony je v rámci ocenění Český Goodwill velmi důležitý, rozšířila se pro letošek tímto směrem také partnerská spolupráce. "Těší nás, že 4. ročníku ocenění Český Goodwill poskytl záštitu také předseda Svazu měst a obcí ČR," doplňuje Nová s tím, že obce mají zájem na zdravém rozvoji svého okolí, ke kterému přispívají hlavně lokální podnikatelé a společnosti.

Zdroj: HPCG

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů