MECENÁŠ Českého Goodwillu 2014: lidská práva, pěstounská péče a víčkovíly

30/10/2014

Do kategorie MECENÁŠ Českého Goodwilu spadají nominace podnikatelů a společností, které jsou ohleduplné ke svému podnikatelskému, ekonomicko-sociálnímu a životnímu prostředí (památky, vzdělávání, solidární péče, příroda a ochrana životního prostředí) a aktivně se prosazují o jeho kultivaci nebo záchranu.

V rámci druhého ročníku ocenění Český Goodwill bylo celkem nominováno 16 firem, jejichž přehled zachycuje následující tabulka:

Rozhodování poroty v kategorii MECENÁŠ však nebylo o nic snazší. Nakonec se na základě společného konsenzu rozhodla udělit následující umístění:

3. bronzové místo získal Jindřich Balvín, majitel společnosti Balvínglass. Ocenění Český Goodwill tak získal houževnatý člověk, nositel odkazu českých sklářů, který se vedle běžné výroby zabývá také speciálními projekty, z nichž za všechny stojí za zmínku rozsáhlý charitativní projekt v hodnotě zhruba 6,5 mil. EUR na podporu odkazu Nelsona Mandely, nositele Nobelovy ceny míru z roku 1993. Tento projekt přispěl také k budování dobrého jména České republiky v zahraničí.

2. stříbrné místo získal Dagmar Suissa, personální ředitelka společnosti LMC, která je důležitým mecenášem velkému množství neziskových organizací (jen za loňský rok jich bylo cca 400), podporuje uplatnění lidí s hendikepem na trhu práce a také pěstounskou péči, vzdělávání a osobní rozvoj dětí z pěstounských rodin, aby získaly příležitost rozvinout svůj potenciál a nalézt smysluplné uplatnění na trhu práce.

1. zlaté umístění a titul MECENÁŠ Českého Goodwillu 2014 si zaslouží Petr Horký, majitel společnosti HOTTECH. Vítěz kategorie Mecenáš je nejen ohleduplný k životnímu prostředí, neboť jeho hlavní činností je zpracování použitých plastových materiálů za účelem jejich opětovného využití ve výrobě, ale je to také člověk s výjimečným sociálním cítěním. Ročně jeho firma zaplatí více než 1 milion korun na léčbu a pomůcky pro nemocné děti prostřednictvím projektu s názvem VÍČKOMÁNIE.

Ocenění Petr Horký převzal z rukou Haliny Trskové, obchodní ředitelky Pojišťovny VZP, a Evy Čančíkové reprezentující Pražskou energetiku, vítěze kategorie Mecenáš v premiérovém ročníku 2013

Všichni nominovaní v rámci letošního druhého ročníku ocenění Český Goodwill mají za sebou úctyhodné podnikatelské příběhy, jejichž společným jmenovatelem je odpovědný přístup k podnikání a vysoký morální kredit. Volba jednoho nej příběhu v každé kategorii, vítězů, kteří si mezi sebou rozdělili ceny v celkové hodnotě 600 tisíc korun, nebyla snadným úkolem. 

Porota se proto rozhodla udělit ještě Zvláštní cenu zaštítěnou mediálním partnerem projektu, společností Regie Radio Music. Získal ji pan Miroslav Záruba, majitel společnosti ZÁRUBA FOOD, za trvalý příspěvek k rozvoji kvality českých potravin, za pozitivní vztah k obchodním partnerům i příkladnou práci regionálního zaměstnavatele.

Firma ZÁRUBA FOOD a.s. je tradiční jihočeský výrobce majonéz, tatarských omáček, lahůdek, pochutin a vaječných polotovarů ZÁRUBA FOOD a.s je úspěšným dodavatelem svých produktů jak do spotřebitelské sítě tak pro gastro segment. Zkušenosti z více než 30leté výroby spolu s inovací výrobků a technologií, při zachování tradičních receptur zajišťují společnosti pevné místo na trhu těchto výrobků i přes silnou zahraniční konkurenci.

Zvláštní cenu poroty převzal Petr Hrdlička, ředitel společnosti ZÁRUBA FOOD, z rukou zástupců mediálního partnera Regie Radio Music, Petra Uchytila a Roberta Bártů

Ještě jednou gratulujeme všem nominovaným, oceněným a vítězům druhého ročníku ocenění Český Goodwill 2014! Zároveň děkujeme za podporu všem příznivcům projektu a věříme, že nám zachováte přízeň i v dalších ročnících ocenění Český Goodwill.

Zdroj: HPCG, Český Goodwill

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů